Õpi surfama! Windsurfi algkoolitused! +3725228018

reede, 29. juuni 2012

"Kotermann" 27.06.12

Just, see sama tegelane on millegi pärast soetanud omale keset minu laua sisemust elukoha ja hakkab kaunikesti tunduma, et ta ei kavatsegi sealt lahkuda. Eks ma veel mõned korrad vaatan, et kuidas ta käitub ja kui see viitab sarnastele nähtudele nagu seda oli täna õhtul, siis läheb laud koos Hr Kotermanniga müüki.
Mitte, et me alati süüdistame oma oskamatuses asju ja mitte iseendid, aga nii on ju lihtsalt lihtsam.
Et millest ma siin siis nüüd jälle halan?
Tuul puhus, eks, olete nõus? Ja ilm oli ka nagu enam vähem normaalne, kui selleks saab nimetada 14 kraadist sooja, juuni lõpus? Ja meri oli olemas ja tegelikult ei viidanud mitte miski sellele, et merel võiks olla minu jaoks krdima suur laine ja lisaks nii lollakas suund, et sõidust ei tule midagi välja. Seekord ma räägin ikka tõsisest sõidust, mitte mingist "plikade harjutamisest" peegelsiledal veel, tuuletutes oludes.
Läksin suurte lootustega mere äärde ja vette ja püüdsin kõiki teada ja mitte teada olevaid kive vältides madalikest kaugemale saada ja siis, seal kohe päris kaugel, avastasin ma, et laine on ikka selline, et ilma normaalsel kiirusel kihutades pole võimalik laual püsti jääda, sest see lihtsalt lükkas mind kummuli.
Ja üldsegi, ma ei tea, kas need vaikse ilma harjutamised on mind nõrgaks teinud, või siis on mulle raamatutarkus pähe hakanud, aga vot ei tule enam mul enda lauaga see sõitmine välja. Laud istub nii raskelt vees ja ei lähe üldse käima ja mina siis püüan seal kuidagi kogu oma teadmise natukest rakendades midagigi ära teha. Trapetsiotsad oleks nagu õiges kohas, sest kätel on kerge olla, aga kõik muu tundub liiga suur, liiga kohmakas ja paha.
Ja siis muidugi Kristjan kiidab ka takka, et Sinu kaalu juures ei saagi Sa sellega normaalselt sõitma. Aga ma ju ometigi sõitsin eelmisel hooajal või mis asi see siis tegelikult oli?
Tegelikult olin ma vees ikka tunnikese ära, enne, kui ma loobusin ja ei saa ka mainimata jätta, et mu õhtu läks siiski korda, sest ma sain keset neid kummuli keeravaid laineid tacki tehtud. Ojeee, ma juubeldasin täiega, sest harjutamine teeb meistriks ja seda meistrihakatist on juba natike tunda! Jah, väike võitlus siiski käis, et laud õigesse sõidu suunda saada, aga nagu öeldud, sain hakkama ja sisse ei kukkunud!
Ja mulle ei meeldi see lääne suund seal ja salakavalad kivid, mis teevad mind väga ettevaatlikuks, aga muidu on Laulasmaa lihtsalt võrratu koht!
Pärast asju pakkides sai veel pikalt arutatud minu laua teemat ja tundub järjest rohkem, et mul on vaja väiksemat, mis mõeldud kihutamiseks ja olemas olev on siis lihtsalt harjutamiseks, isegi, kui Kotermann välja ei koli, sest müüa ma teda lihtsalt ei raatsi ja harjutamiseks on ta siiski parim võimalikest!
Info:
Koht: Laulasmaa
Tuul: 7-10m/sek
Varustus: 5,0m2 Gaastra Pilot ja enda 122l Starboard
Aeg:1h

3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kristjan võib olla sulle hea eeskuju aga kõike ei maksa 1:1-le tema järgi võtta. Mis eristab head treenerit vahvast sõitjast, ongi see, et ta suudab näha iga õpilase omapära, mitte võtta oma 10 a lihvitud oskusi aluseks. Kui kerge sõitja ei saa 122 lauda käima, siis kuidas see väiksem peaks paremini minema - füüsika ja loogika vastane. Mingites tingimustes (konstantne tugev tuul) võib see ka nii olla aga kui jutt on piiripealsetest tuuleoludest siis kindlasti mitte. Lihtne näide: formula laud, või kasvõi algaja Viper, mis on võimalik liikuma sundida oluliselt nõrgema tuulega kui alla 130ne freeride laud (rääkimata väiksest laine-lauast) Ilmselt pole sa lihtsalt piisavalt 'avatud olnud' glissiasendile sel hooajal. Ja kui vaadata, et sel korral oli tuul 7 ms siis 5se purjega ei lähe isegi 50 kg sõitjaga koos liuglema. Kui oskad, tee oma järeldused ;)
Soovitab surfiteoreetik:)

Surfipiiga ütles ...

To anonüümne- Kristjan on mulle väga heaks eeskujuks ja kindlasti ei saa kunagi võtta kõiki asju kellegi teise järgi. Küll aga ei kahtle ma hetkekski tema koolitaja oskustes, sest näen igapäevselt, kuidas ta inimesed 20 minutiga vee peal sõitma paneb. Ma usun, et see on hea treeneri oskus, aga see selleks, meil kõikidel on omad eeskujud ja tema pole kindlasti ainuke, kes mulle eeskujuks on. :). Selles osas võib Sul olla õigus, et ma pole veel sellel hooajal olnud "piisavalt avatud" glissi asendile ja pean üheks takistavaks asjaoluks loetud teooriat, kuidas seda peaks tegema ning minu suur püüdlus proovida täiuslikkust, mis tegelikkuses ei kuku välja ja ehk teeb asja hullemaks. Rääkides 7m tuulest, minu 5m2-sest purjest ja glissamisest, siis siin kohal ma ei nõustu Sinu surfiteooriaga, sest kui loed mu varajasemaid postitusi, siis leiad, et 7m sek on olnud põhiline tuul, millega ma seda teinud olen. Jah, ma olen ka 4 kg kergem, kui 50 :). Igal juhul ma püüdlen täiuslikkuse poole edasi ja Sulle tänud postituse eest!

Anonüümne ütles ...

Kristjan
Ma proovin nüüd omalt poolt selgitada, mis ma täpsemalt silmas pidasin. Natuke täpsustan seda ka, et ma olen koolitanud 10 aastat ja surfanud 20, nii et oskan oma kogemuse põhjalt näha ka läbi õpilase silmade. Alustan kohe esimesest põhitõest, mida peaksid kõik surfarid teadma, et iga varususe kilo võrdub 10 kg surfari kaaluga. Nii et mida raskem su laud/taglas on, seda keerulisem on glissi saada. Pealegi raskem laud istub juba ise sügavamal vees ja kerge naisterahva jaoks on selle veest glissama saamine raske! Kui siia kaalule lisada veel shape, mis jätab kõvasti soovida(olen selle lauaga ise ka sõitnud) siis tulemuseks ongi see, et väiksema mõõdulise fs lauaga saad varem glissi. Suuruselt suht lähedal seisvatel laudadel on kuju palju olulisem, kui see liitrite arv, miks muidu on mul endal 75 liitrine vaikse ilma veivikas ja 72 liitrine kõva ilma veivikas.