Õpi surfama! Windsurfi algkoolitused! +3725228018

pühapäev, 1. juuli 2012

"Imeliselt lux..." 28.06.12

"Always look where you want to go........" Noh säärased marsitaktis sõnad muudkui kummitasid peas kuniks pressisid ennast keset õhtust glissi poole püüdlemist üle huulte ja lauluna ma neid seal siis ümisesin oma tacke tehes.
Ei saanud glissi, tuult oli ikka tsipake vähe, kuigi suund oli iseenesest parem, kui eile.
Ja päike paistis ja lainemürakad ei rabanud jalust.
Ega ma seal kaua ei lõõritanud, sest arvata võib, et mereelukad ei olnud selle kõigega kindlasti rahul, et üks hull oma aluse peal mingit olematut viisijuppi ümiseb! Nii ma siis läksin kalda alla ja plaanisin hakata tegelema oma pea igapäevaste harjutuste seeriaga.
Jah, ma plaanisin, aga tegelikkuses läks kõik hoopis teisiti.
Pean siin kohal tooma oma jutu sisse uue surfituttava Tuuli, kes on otsustanud nüüd samuti Laulasmaal käimise kasuks ja kes omab 109l Mistral Jokerit.
Jaa jaaa, ma usun, et Te juba saate aru, kuhu mu jutt tüürib? Me nimelt saime mõlemat poolt rahuldavale kokkuleppele, et vahetame lauad ja proovime, sest kummalegi tundus just, et teise omaga on ehk parem läbisaamine.
Mulle see mõte sobis suurepäraselt, sest eilne Kristjani jutt oli pannud mõtlema, et kust endale väiksem laud hankida, samas lasin tuttavaid läbi pea, et kellel oleks ja kellelt laenata lihtsalt proovimiseks.
Nüüd siis mängis juhus ise ennast kätte.
Üleminek 122l 109-le ei tundunudki nii jube, kui see, kui ma esimest korda 150-lt 122-le läksin. Ja eks need mõned hooajad on andnud ka natuke kogemusi, et püsti seista ja toimetada ja polnud see ka päris esimene kord väiksemat alust kasutada. Kuigi jah, manöövreid ma nendel varasemalt pole praktiseerinud, ainult kihutanud edasi tagasi. :)
Igal juhul ma olin üllatavalt rahul laua ja purje ja kõigega, kuigi jah, jalaaasad tundusid nii ees olevat, et ma pidevalt nende otsa astusin ja need mulle tacki tehes mõnel korral saatuslikuks said. Ja beachstart ei tahtnud küll puusa kõrgusest veest välja tulla, aga siin võib vist süüdistada vähest tuulekest, mis ei aidanud lauale tõstmisega kaasa.
Jibe ma küll proovisin, aga lõppes see merepõhja vaatlustega. Clewfirst beachstardiga oli ka tegu, aga ma ei ole üldse õnnetu, et need kohe välja ei tulnud. Ikkagi esimene kord teise laua peal manöövreid õppida! Ja tähtis on siiski, et ma sain väiksema laua juhtimisega hakkama.
Imestavalt lux oli muidugi asjaolu, et 5m sek tuulega sain ma praktiliselt glissi. Jah, tundub ulme, aga nii see on ja peab siiski mainima, et laual ja laual on erinevus, isegi, kui arvate, et pole.
Nii palju olen ma oma surfiajaloo jooksul edasi arenenud, et käte abil sõitmine on läinud keerulisemaks ja saad aru, kui mugav ja kui kerge on sõita trapetsis. Et ma nii öeldes olin tegelikult ju lihtsalt harjutamise sildi all vees, siis ma tavaliselt trapetsit ei kanna. No peale mõnda triipu käte jõul ma siiski arvasin, et peaks selle omale ümber siduma. Mõeldud, tehtud!
Uhh, milline kergendus mu väsinud kätele ja rakkus peopesadele ja kui hea oli liikuma saada!
Laud tuli justkui ise vee pinnale, aga jah, minu endiselt vale positsioon st liigselt tagumise jala koormamine tõstis laua nina ikka taevasse. Pean selle jala värgiga tööd tegema.
Seekord ma jalaaasadesse ennast ei toppinud, aga juba järgmisel korral kavatsen ma selle ära teha.
Samal ajal siis toimetas Tuuli minu lauaga ja me mõlemad mõnulesime rahulolust. Isegi nii palju, et Tuuli pakkus välja, et võiksime suveks hoopis tükkis lauad vahetada.
See oli minu jaoks väga hea pakkumine, sest see võimaldab mul sõita väiksema lauaga ja samas saan ka endiselt oma manöövreid harjutada, ilma, et peaksin oluliselt oma juba niigi kerget rahakotti kergendama. Ja ma juba nüüdseks tean, et clew first beachstart, jibe ja muud tulevased manöövrid saab kiiremini selgeks, kui alus vähe suurem.
No oli lux õhtu ja ma kiirgan tõelist rahulolu!
Info:
Koht:Laulasmaa
Tuul: 4-6m
Varustus: 122l/ 109l, 5m2
Aeg: 2h

Kommentaare ei ole: