Õpi surfama! Windsurfi algkoolitused! +3725228018

kolmapäev, 25. juuli 2012

"Segasummasuvila" 22.07.12

Segasummasuvila sai alguse kl 12 Laulasmaal, kui ma meie peatreener Kristjanile vastu hakkasin ja teatasin, et ma nüüd hoopiski võtan päikest paar tundi ja siis kuuletun talle edasi.
Ta oli mulle tänaseks välja mõtelnud uue harjutuse, millega pidin algust tegema, aga, et Eestis on olnud täiesti päikese vabad ilmad, siis ma tahtsin ka lõpuks natike jumekam välja näha. Kuigi jah, teised sai vette kupatatud, kust nad ikkagi lõpuks riburadapidi tagasi tulid ja surfitütarlaps Tiina siis kõikidele teatas, et vot, tema sellise asja harrastamist nagu mina kaldal tegin, küll tegema ei hakka. No vot, võta näpust, hakkas küll, peesitas seal nagu kass päikese käes ja ei tahtnud kuidagi vette minna.
Kella poole kolmeks olin ma ära kõrbenud ja otsustasin, et tegelikult ma tulin randa siiski surfiga tegelema ja aitab nüüd sellest võtmisest ja tuleb asuda tegude juurde.
Kristjan näitas kaldal kenasti ette uue harjutuse nimega back wind, sest ma tahan lõpuks omandada leeride sõidu oskust. No kaldal tulevad alati kõik asjad lihtsalt välja ja kui aus olla, siis üks osa sellest harjutusest on tuttav juba ka tackist, nii, et arvasin, et ega miskit keerulist pole.
Panin omale hilbud selga, sooja kalipso muidugi, sest ilm oli ju jahe ja läksin vette.
Algselt siis oma laua ja 5,0 purjega, mis oli ilmselgelt harjutamise jaoks veidi liiast, kuid ära ma proovisin. Tegelikult ma küll seilasin umbes kilomeetri jagu kaugemale merele, et teha kindlaks, kas surfiässadele ikka puhub tuult normaalselt, sest kaldal paitas kõrvu lippude lehvimise plagin, aga jah, see oligi ainult kaldal, sest merel ei puhunud praktiliselt üldse ja nii ma siis tiksusin tagasi.
Selle käigus ma siis oma meelest tegin seda back wind harjutust, aga millest ma vabsjee aru ei saanud, oli see, et mis pidi see laud mu all olema peab. Läksin siis kaldale tagasi ja lasin Kristjanil kõik vees uuesti ette näidata. Tundus nagu normaalne ja kerge, aga vot ei saanud ma ise vees sellest aru. Purje sain küll õigesse asendisse, küll aga mitte lauda.
Ja siis hakkasid lipud veelgi kõvemini plagisema ja selleks ajaks oli ka Urmas kohale jõudnud ja ta oli jälle oma suures lahkuses mulle oma laua kaasa toonud. Nüüd ei jäänud muidugi muud üle, kui unustada ette antud ülesanne ja minna lihtsalt sõitma. Krüssasin nii üles tuulde, kui võimalik ja tegin oma triipe täiesti teises kohas, kui kõik ülejäänud. Kahjuks sai seal ka lõpuks tuulevaiksem olustik võitu ja läksin kaldale tagasi.
Küll mitte päris kaldale, aga kalda äärde harjutama.Harjutamise käigus kuulsin üht kõvat krõksu ja avastasin, et mu viiese purje aknas laiutab 5cm pikkune ava. Krt ja põrgu ja see polnud seal ainuke. Nii siis oli selle purjega tänaseks õhtal, kuigi kell oli alles pool 5. Kristjanilt sai siis hangitud harjutamise jaoks 5,5 m2-ne, sest väiksemat polnud kohe võtta. See oli suht raske ja no harjutama peaks ikka kergete asjadega. Aga ära ma selle proovisin. Selle tegevuse nimetus oli "clew first beachstart 360-ga vee all ". Selle manöövri nimetas selliseks Urmas, kes itsitades pealt vaatas ja aru ei saanud, kuidas ma nii üldse teha sain. Igal juhul oli see päris külm dush, mis kalipso vahelt sisse läks ja olgem ausad, mulle ei meeldi kohe kuidagi purje all uppuda. Seega sai see 5,5 tagastatud, kuigi ma jah proovisin sellega veel tacke teha. Need tulid välja, aga see va bw ei tulnud kuidagi. Täitsa arusaamatu!
Siis tuli Andrus oma 6,5 m2 purje ja 115 l lauaga. No, et juba nagu nii oli päev omadega metsas st mere põhjas, siis proovisin sellega ka sõita. Raske on see puri, väga raske ja üldse, ma ei saa aru, kuidas on võimalik sõita poomiga, millele käed ümber ei lähe? Siiski sain ma peaaegu glissi, aga käte jõul seda teha oli ikka paras jubedus.Ta trapetsiotsad on nii ülilühikesed, et ma oleksin pidanud poomi endal nabani laskma, et neisse üldse saada. Oojaa, tack tuli ka sellega välja, oujee, no olin ikka uhke küll! Aga, ma ei viitsinud ennast väga väsitada ja viisin peale 4 otsa tegemist talle asjad tagasi.
Siis võtsin suure laua 225 l ja 5.0 purje ja läksin veel kord proovima back windi ja gybe'i. Gybe tuli, perfektsusest me ei räägi, aga back wind mitte.
Valisin Eva õpetamise ja lõpuks läksin ära kaldale.Nii paljusid erinevaid asju ei ole ma kunagi proovinud.
Ja siis hakkas alles puhuma.......
Jah, oli väga lahe päev, kui mitte arvestada, et mu puri on juppideks! Kahju kohe teisest!
Info:
Koht: Laulasmaa
Tuul: 5-7m
Varustus: 122 l SBKT, 115 l Fanatic F2 xtc ltd edision, 116 l Mistral Syncro, 225 l RRD, 5,0 m2 Gaastra Pilot, 5,5m2, 6,5 m2 tungsram yes move, 5,0 m2
Aeg: 4h

Kommentaare ei ole: