Õpi surfama! Windsurfi algkoolitused! +3725228018

reede, 19. juuli 2013

"Essa ehk prognoosi usklik" 18.07.13

Tänast päeva kirjeldan sõnadega, et hakka või prognoosi usku.
Ma pole sellel aastal veel nii mitmeid kordi oma pilku erinevatele prognoosi saitidele visanud, kui täna. Muudkui kontrollisin, et mida teeb madal, mida emhi, mida dirham, mida wg, mida yrno. Ma otsustasin riskida ja sõitsin õhtul Püünsisse. Tee ääres olevad puud ei andnud just lootust ja ma mõtlesin juba, kuidas ma saan täna tõsise tuule tünga. No mis teha, tuleb ka selliseid hetki läbi elada, eriti, kui olla täiesti esimene, kes Püünsisse jõuab ja avastada, et polegi mitte kedagi.
Auto ust avades oli siiski mingi õhu liikumine juba olemas ja mõtlesin siis, et panen kõigele vaatamata asjad kokku ja lähen vette. Rigamise käigus nägin pealt, kuidas täiesti sile vesi hakkas hoogsalt võbelema ja juba ma nägin ka seda, kuidas tekkis kartulipõld ja sellest vähe suurem laine. Meri oli tuule jõul oma tegevust alustanud. Selle 20 minuti jooksul jõudis tulla teinegi surfar ja nii me seal kahekesi tõdesime, et täna puhub tuul nagu kellavärk. Täpselt nii nagu lubas, nii see ka peale hakkas.
17.45 vette astudes olin ma selle õhtu essa. Millega ma ei arvestanud, oli see, et yrno näidatud 10m/sekundis pidas paika ja ma julgen arvata, et tegelikult puhus isegi rohkem, sest mu viiene puri oli jälle üle.
Mis krt see siis nüüd lahti on, et ma ei suuda õiget purje rigada? Aga no kes see mulle ütlema tuli, et täna nii kõvasti jälle puhub. Mis seal ikka, kui üle,siis üle ja tuli rohkem puhata. Ja ma puhkasingi, jälle madalas, peale igat edasi tagasi triipu.
Siiski õnnestus tack täna paremini, kuigi ma nägin ka mõned korrad roppu vaeva, et puri veest kätte saada. Ja täna ma proovisin ka seda, milline võiks välja näha glissis gybe minek. No ma tegin neid muidugi seal madalamas otsas rohkem ja tõdesin, et selle laua peal polegi see ehk nii raske. Need proovi- korrad muidugi lõppesid kõik suure hooga puri vees, aga aimu ma sain, mis moodi laud käitub ja kui palju survet avaldada, et ta päris ümber ei läheks. Algus on tehtud ja ma olen rahul. Küll tulevad lõpuks need õiged sammud ja purje keerutamine kah.
Ja ma pole ju seda isegi veel kaldal läbi teinud.
Veestardi proovi tegin ka, aga pean selle enda jaoks uuesti läbi mõtlema ja selgeks tegema.
Peale tundi vees olemist läksin janu kustutama ja leidsin autost lihapiruka, mis oli eelmisest korrast sinna ununenud. Küll maitses hästi ja andis jõudu juurde!
Peale järgmist tundi nägin oma surfikaaslasi rannal asju kokku panemas. Mõtlesin küll, et tänaseks aitab, et olen väsinud ja läksin neid kaldale tervitama.
Selleks ajaks oli Püünsi juba veidi rohkem surfareid kohale meelitanud ja ka Virgo ilmus välja. Virgo tegi ka tüdrukutega tutvust ja otsustas Evelinile kaldaltstarti õpetada.
Mina otsustasin siiski veel mõned triibud teha ja selgus, et selleks ajaks oli tuul täpselt paras ja ma sain peale rasket rahmimist ka korralikult sõita.
Vahepeal olin poiks, mille ümber paar surfarit gybe harjutasid. No tegelikult on see päris nõme tunne, kui keegi ümber Sinu oma purjega vehib, eriti, kui pole kindel, kas nad manöövrit tehes püsti ka jäävad. Aga minu õnneks nad jäid ja las nad siis harjutasid, kui see neile sellisel kujul lõbu pakkus.
Ja taas kord pidin tõdema, et nii nagu prognoos lubas, nii ka juhtus. Tuul muutis täiesti suunda ja lihtsalt vaikis. Vaikis sama kiiresti, kui oli puhuma hakanud.
Mina sain oma surfiõhtu kätte!
Ja kodus, enne magama jäämist, tegin tutvust seni lugemata lektüüriga ehk siis avasin esimest korda endale tellitud RYA Advance windsurfingu raamatu selleks, et teha endale täiesti selgeks veestardi ja planing carve gybe tehnika. Mnjah, selles on veel lisaks laydown gybe, high wind/survival gybe, strap to strap gybe ja the duck gybe. Võta nüüd näpust, et millest alustada! :)
Aga alustame algusest!
Info:
Koht: Püünsi
Tuul: al.10m/ sek
Varustus: 5,0m2 ja 100 l
Aeg:2,5 h

Kommentaare ei ole: