Õpi surfama! Windsurfi algkoolitused! +3725228018

neljapäev, 29. august 2013

" Non- planing carve gybe ja advance fast tack" 16.08.13

Täna lubas jälle 5-7m. Olen endale pähe võtnud, et kõik tuul tuleb ära kasutada. No vähemalt see, millest jõud üle käib.
Seega siis seadsin sammud jälle Püünsisse.
Et tuult polnud glissamiseks piisavalt, siis otsustasin kasutada aega selleks, et harjutada pöördeid. Selleks teatavasti pole vajadust sügavasse vette sõita ja nii ma siis tiirlesin edasi tagasi saare poolses madalas, arvestusega, et uim põhja kinni ei jääks. Pikki otsi ei hakanud sõitma, sest see oleks ainult aega ja energiat kulutanud. Peab ütlema, et see nn algajate gybe tuleb mul ühtepidi paremini välja, kui teistpidi. Aga tegelikult ma seda ju tean ka juba, nii, et tegin harjutusi mõlemale poole. Lisaks olin ma eelmisel õhtul sirvinud jälle oma udupeent RYA raamatut ja mõelnud läbi advance'de tacki. Ega see palju ei erine, aga siiski- pole vaja haarata vahepeal mastist, vaid kohe poomist. Rõõm oli suur, kui manööver kohe kiirelt välja tuli. Paar korda läks puri muidugi käest lahti ka, aga enamus korrad muudkui viuh ja viuh ots ringi. Non planing carve gybe tuleb ka iga korraga paremini ja sellega ka laua tunnetus ja arusaam, kuhu astuda ja kus seista ning millal puri ümber pöörata.
Täna juhtusin merel kokku Kariniga, kes andis oma 101l Mistralit proovida. Uhh, ma ei ütle midagi halba, aga laual ja laual on ikka tohutu vahe. Võrdlemiseks oli mul muidugi enda 100l laud ja nagu aimatagi oskate, siis ilmselgelt kaldus kaalukauss ikka mu enda laua kasuks. On teine tunduvalt stabiilsem ja mõnusam. Aga eks siin on see vaidlemise koht, et ühele meeldib ema ja teisele tütar või mis iganes selle kohta ka ei öeldaks. Või on siis pigem õige öelda, et maitse üle ei vaielda, vaid kakeldakse :)
Meie kaklema ei hakanud, aga eks Karin proovis samal ajal minu lauda ka ja vähemalt minu kuuldes olid tal selle kohta ainult kiidusõnad öelda. :)
Sellised harjutamise päevad teevad hingele pai. Eriti, kui kõik kulgeb plaanipäraselt ja õpitavad manöövrid välja tulevad. Ja ma ikka selle kõige juures ei saa peast sõbra, Punamütsikese lauset, et tuleb käia merel ja harjutada ka vaikse tuulega! Eks ma sellest olengi palju juhindunud ja ausõna, see on lihtne tõde.
Olin õhtuga tõeliselt, tõeliselt rahul!
Jah, vahepeal kiskus tuul tugevamaks ja ma kahetsesin, et olin neljase purje võtnud. Aga siis ma meenutasin endale, et ma olen tulnud täna harjutama ja mitte kihutama. Ja nii ma siis lihtsalt harjutasin.
Info:
Koht: Püünsi
Tuul: 5-6m
Varustus: 4,0m2/ 100l
Aeg: 2,5h



Kommentaare ei ole: