Õpi surfama! Windsurfi algkoolitused! +3725228018

esmaspäev, 25. august 2014

"Kui ma oleksin..."26.07.14

Foto Indrek Arula
Vormsi Surfipäevadel askeldamine oli tõeline väljakutse, kuid mulle meeldib inimestega tegeleda. Kõige toredam oleks muidugi, kui saaks selle kõige juures ise ka merel lustida.
Esimene päev oli tuuletu ja ma ei hakanud aega raiskama selle peale, et minna niisama midagi vee peale tegema. Teisel päeval hakkas tuul puhuma ja kui ma siis nägin, kuidas Andrus ja kõik teised mööda täiesti siledat vett seilavad, siis tekkis ka suur soov minna.
Andrusel oli kaasas 7,5 m2 puri ja 155 l laud. Ma pole veel oma elus nii suure purjega sõitmas käinud ja ma ei olnud üldse kindel, et ma seda üldse hoida jaksan. Otsustasin siiski ära proovida, sest kui ei proovi, siis ei saagi teada. Kaldaltstart oli oma moodi ettevõtmine, sest seda raskust ikka andis üles poole lükata. Õnneks oli laud suur ja eks see andestab kergelt kõik valesti tehtud sammud.
Igal juhul sain ma laua peale ja trapetsisse. Otsad olid muidugi liiga pikad, aga ajasid asja ära. Ja teate, uskuge või mitte, aga see oli üliäge tunne, sõita niimoodi mõnusa kiirusega, samas rahulikult, üle vee, ilma, et puri närviliselt tõmbleks või teeks muid trikke. Jah ma tegin pöörded kõik üli ettevaatlikult, et mitte purje vette lasta, sest ma ei olnud taas kindel, et ma selle sealt vee koorma alt pärast kätte saan. Aga see sõidumõnu oli ületamatu. Tuul puhus ca 6 meetrit ja ma lihtsalt sõitsin seal edasi tagasi ilma mingi probleemita. Minu jaoks oli surfiüritus täiega korda läinud, sest sain ka ise sõita.
Ega ma kauaks saanud vee peale jääda, sest pidin siiski täitma neid ülesandeid, milleks mind sinna kutsuti. Siiski tekkis õhtu poole veel vabasid momente ning, et sattusin rääkima fotograafiga, kes ka surfipäevasid nautis ja seal pilte klõpsis, siis saime kaubale, et ta teeb mõned võtted minu elu esimesest sõidust suure purjega. Tükk aega pole keegi pildistanud ka mu sõitmist, nii, et olin väga rahul, et selline mõte meil kahepeale tuli. Sõidurõõm oli muidugi tuhande kordne ja oleks ma vaid varemalt juba teadnud, et ma suudan sellise suurusega merel käia, oleks vist sõidpäevi rohkem, kui neid siiani on. Igal juhul leidsin ma enda jaoks mega hea komplekti, peab ainult vaatama, kuidas ma seda Andrusega jagatud saan.
Info:
Koht: Hullo laht, Vormsi
Tuul: 5-6 m/sek
Varustus: 155 l  Mistral ja 7,5m2 Simmer
Aeg: 1h

Kommentaare ei ole: